Liával Angliában 4.
2018. július 22. írta: MiraEszti

A vidéki Anglia 2.

Másnap egy kicsit esős napra ébredtünk, de ez nem ijesztett el minket a kültéri programoktól. Délelőtt Cheddar-t, a sajtjáról híres várost (falut) látogattuk meg. Mire odaértünk, szerencsére az eső is elállt. A településnek nagyon helyes kis főutcája van, rogyásig mindenféle üzletekkel, melyek főleg helyben készült sajtot és csokit árulnak, de találtunk egy mászóboltot is, ugyanis a közeli szurdok egyben mászóparadicsom. Egy sajtboltba betértünk és kipróbáltuk a különböző ízesítésű sajtokat, majd továbbsétáltunk a kis patak mentén a szurdokhoz (Cheddar Gorge).

Cheddar központja

Végtelen, magányos sziklafalak fogadják itt a turistákat. Most az eső miatt nagyon vizes volt minden, ezért egy mászót sem láttunk, de a lehetőség megvan: kiépített sportutak várják a bátor vállalkozókat. A hegyi kecskéknek természetesen nem jelentett problémát a csúszós szikla.

Norbi szomorú, mert nem mászunk (csak a háttérben az állatok)

Visszafele úton beugrottunk egy kicsit melegedni a Costa kávézóba, egy süti és forró csoki után pedig útra keltünk Bristolba, amit eddig csak sötétben és átutazóban láttunk.

Bristol egy közepes méretű kikötőváros, sok felfedeznivaló helyszínnel és az elmaradhatatlan double decker buszokkal. Az Avon folyó szeli ketté, amelyen egész messzire, a szárazföld belsejéig el lehet hajózni. Mi is többször átkeltünk rajta gyalogosan, egyszer pedig motorcsónakkal, hogy megnézzük az SS Great Britain-t, a 19. század legnagyobb és leggyorsabb óceánjáró hajóját. A kikötő mentén érdemes tenni egy sétát: óriási vasmacskák vannak kiállítva, rengeteg különböző bárkát lehet látni és akinek van kedve, felszállhat a part mentén végigzötyögő, korabeli gőzöst imitáló, kerekeken guruló kisvonatra.

SS Great Britain

Hol vagytok, kalózok?

Megy a gőzös, megy a gőzös Kanizsára...ja nem

Mindenképpen ki akartuk próbálni Nagy-Britannia nemzeti ételspecialitását, a Fish&chips-et és a bristoli kikötőben kiváló alkalom kínálkozott rá. Igaz, hal helyett inkább rákot kértünk, de így is nagyon finom volt. Ráadásul kisütött a Nap, ezért kiültünk az étterem elé és ott ettük meg, míg a sirályok árgus szemmel figyeltek minket.

Mmm...ezúttal félretettem a tengeri ételekkel kapcsolatos sztereotípiáimat

Mielőtt továbbutaztunk volna, még betértünk egy szuvenírboltba, ahol vettem egy double decker buszt ábrázoló teafilterrel töltött fémdobozkát és megnéztük az összes többi kütyüt is, amit lehet kapni. Volt még egy dolog, ami nagyon tetszett: egy kincskereső játék, amivel közben felfedezheted a város ill. a környék különböző látnivalóit. Ha nem ismerősökkel jön ide az ember, nagyon jó ötlet egy ilyet vásárolni.

A délután további részét is Bristolban töltöttük. Átsétáltunk a Clifton függőhídon, ami az Avon-szurdok két partját köti össze és a város egyik legnagyobb látványossága. A folyóval és a környező sziklákkal lélegzetelállító összképet ad, monumentalitása szédítően lenyűgöző. A kilátásról nem is beszélve! Egyszerűen must-see!

Csipet-csapat (Bristol, szél és a hajunk még mindig tart)

A hídtól nem messze van egy óriási birtok, ahol egy kis keresgélés után legelésző szarvascsordára bukkanhatunk. Nekünk is sikerült őket lencsevégre kapni!

Mmm...zöld fű...

Az utolsó napunkon Angliában Weston-ba mentünk, a Bristoli-csatorna (merthogy nem öböl, mint ahogy azt eddig hittem…) partján fekvő kisvárosba. Halillat szállt a levegőben és kutyasétáltatók, szamarak meg kisgyerekek szállták meg a homokos fövenyt. Tettünk egy nagy sétát a Grove parkban és megcsodáltuk a tavaszi virágokat.

Ahoj!

Weston, napsütés és a hajunk még mindig tart

A Birnbeck pier nevű építménynél (ami sajnos már nem látogatható) megleptük magunkat egy fagyival (jól meg is lepődtünk), majd kerestünk egy éttermet a belvárosban. Egy gyors vacsi után siettünk a buszhoz, ami visszavitt Banwell-be. Itt felkaptuk a csomagunkat és egy másik busszal kimentünk a reptérre.

Anglia vakító napsütéssel búcsúztatott minket, alig akartam elhinni, hogy ilyen szép is tud lenni az idő. Mindenesetre nehéz szívvel hagytuk el vendéglátóinkat, de az biztos, hogy nem ez volt az utolsó látogatásunk.

Bye, bye!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.